قضیه ایده آلهای اصلی برای مدولها روی حلقه های جابجایی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • نویسنده حبیب شفایی
  • استاد راهنما رضا نکویی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1381
چکیده

یکی از قضایای مهم و اساسی در نظریه حلقه ها قضیه ایده آلهای اصلی می باشد که بیان کننده مطلب زیر است:فرض کنید ‏‎r‎‏ یک حلقه نوتری باشد. اگر ‏‎p‎‏ ایده آل اول ‏‎p‎‏ و مینیمال روی ایده آلهای اصلی باشد، آنگاه ارتفاع ‏‎p‎‏ حداکثر یک است. از آنجایی که هر حلقه ‏‎r‎‏ یک ‏‎-r‎‏ مدول و هر ایده آل (اول) آن یک ‏‎-r‎‏ زیرمدول (اول) است، این سوال مطرح می شود که آیا مشابه این قضیه در مورد ‏‎-r‎‏ مدولها نیز برقرار است؟ در این پایان نامه سعی می شود که به این سوال پاسخ داده شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مشابه ((قضیه ایده آل اصلی)) برای مدولها روی حلقه های تعویض پذیر

پایان نامه شامل یک مقدمه و سه فصل است. فصل اول شامل تعاریف و قضایای مقدماتی است. در فصل دوم خاصیتهایی از زیر مدولهای اول بیان شده است. در فصل سوم به طور خاص به تعمیم قضیه ایده آل اصلی کرول برای مدولها پرداخته شده است.

15 صفحه اول

ایده آلهای اول چسبیده روی حلقه های غیر جابجایی

در جبر جابجایی، یک نظریه مهم از ایده آلهای اول وابسته و تجزیه اولیه وجود دارد. نظریه دوگان ایده آلهای اول چسبیده و نمایش ثانویه در 1973 به وسیله مک دونالد معرفی شده بود. با توجه به وجود ایده آلهای اول وابسته روی حلقه ی دلخواه یکدار، نظریه مک دونالد را به محیط غیرجابجایی تعمیم می دهیم.

15 صفحه اول

گراف ایده آلهای متباین حلقه جابجایی

فرض کنید r حلقه ای جابجایی ویکدارباشد مادرباره گراف ایده آلهای متباین این حلقه بحث خواهیم کرد

15 صفحه اول

نمایش ثانویه برای مدولها روی حلقه های جابجایی

نظریه نمایش مدولها دوگان نظریه تجزیه اولیه مدولها است . این تئوری اولین بار توسط شارپ در نظریه کوهومولوژی موضعی مورد استفاده قرار گرفت . در این پایان نامه ما تعاریف و خواص مدولهای ثانویه، نمایش ثانویه، ایده آلهای اول وابسته به سک مدول نمایش پذیر و ... را ارائه داده ایم. مهمترین قضایا و نتایج حاصله از این بحث به قرار زیر است : 1) ah(m) مستقل از نمایش ثانویه کمین m است . 2) هر مدول یک به یک روی ی...

15 صفحه اول

مدولها و ایده آلهای ضربی

در این پایان نامه ، تمام حلقه ها جابجایی و یکدار و تمام مدولها یکانی می باشند. در این تحقیق، حاصلضرب زیرمدولهای یک مدول ضربی را معرفی کرده و به وسیله این حاصلضرب سعی می شود برخی قضایای معروف در باره حلقه های جابجایی را به موارد مشابه برای مدولهای ضربی گسترش داد.برای مثال ، مفهوم زیرمجموعه های ضربی یک مدول ضربی ، که تعمیمی از زیرمجموعه های بسته ضربی یک حلقه جابجایی می باشد، مورد بحث قرار می گیرد...

15 صفحه اول

گرافهای مقسوم علیه صفر برای مدولها روی حلقه های جابجایی

گرافهای وابسته به مدولها که در این پایان نامه مطالعه میگردند، در سه نوع دسته بندی میشوند که با توجه به نوع مدولی که برای آن تعریف شده اند دارای خواص و ویژگی های متنوعی میگردند. با مطالعه و بررسی این خواص، ویژگی های تازه ای در ارتباط با این گرافها حاصل میگردد.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید باهنر کرمان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023